Paylaş Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook
11.11.2013

Yapılması planlanan Yurtdışı Din Hizmetleri Müşavirliği/Ataşeliği Sınavı Hakkında Bilgilendirme

Başkanlığımız yurt dışı teşkilatında münhal bulunan, boşalacak olan ve yeni ihdas edilen Din Hizmetleri Müşavirliği/Ataşeliği kadrolarına sürekli görevle atanacak personelin seçimi amacıyla ileride sınav yapılması planlanmaktadır.


Söz konusu sınava başvurabilmek için adaylardan yerine getirilmesi istenilen şartlardan ikisi, önemine binaen aşağıda zikredilmiştir:


1. Yabancı dilin gerekli olduğu yerler için ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS); Müşavirlik için en az yetmiş (70) puan ve Ataşelik için en az altmış (60) puan alındığını gösteren sonuç belgesi veya başka bir ülkeden ya da kurumdan/ kuruluştan alınmış, yabancı dil düzeyini gösteren belgenin YDS sınavı eşdeğerliğinin kaç puan olarak değerlendirildiğini belirten ÖSYM tarafından verilmiş denklik yazısı istenecektir. Yabancı dil yeterlik belgelerinin geçerlik süresi 5 yıl olup bu sürenin hesaplanmasında mesleki ehliyet sınavının yapıldığı tarih esas alınacaktır.


2. Dinî yükseköğrenim mezunu olmak kaydıyla lisans, yüksek lisans veya doktora eğitimini, yurtdışında eğitim veren üniversitelerde tamamlamış olanlardan, diplomalarının YÖK tarafından denk kabul edildiğini gösteren belge istenecektir. Böyle bir diploma denklik yazısına sahip olanlardan, ilgili ülke dilinde ayrıca yabancı dil belgesi istenmeyecektir.


Bu itibarla, anılan sınava başvurmayı düşünen adayların başvurularının kabul edilebilmesi için diploma denkliklerini ve yabancı dil eşdeğerliklerini şimdiden ilgili kurumlara yaptırarak hazırlıklı olmaları önem arz etmektedir.


İlgili personele duyurulur.


Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü